Covid 19 Huisregels van het Heiligdom OLV ter Nood oktober 2020

corona-olv-ter-nood

Covid 19 Huisregels van het Diocesaan Heiligdom het Onze Lieve Vrouw ter Nood in Heiloo.

 

Geachte Bezoeker, Gast,

Wij volgen de regels zoals die door het RIVM en de Bisschoppen zijn vastgesteld, dit betekent in eerste instantie dat wij vanaf heden maximaal 30 personen mogen ontvangen in het Juliana klooster en 30 gasten in het Oesdom.

Verder mogen er maximaal 30 bezoekers bij een mis of viering in een van de kapellen aanwezig zijn, u dient zich via onze website te registreren en/of in de registratielijst die in de kapellen liggen.

Naast onze reguliere Huisregels zijn de volgende maatregelen in ons Heiligdom, Juliana klooster en Oesdom ook van kracht:

In algemene zin dient u zich te allen tijde te houden aan de instructies ter plekke van de Rector en het team van medewerkers en vrijwilligers van het Heiligdom. Wij zijn er verantwoordelijk voor dat u vertrouwd en zorgeloos van uw verblijf en de faciliteiten kunt genieten onder de door de overheid vastgestelde regels en maatregelen.

Als u blijft overnachten of komt vergaderen, zullen we 24 uur voor aankomsten contact met u opnemen of met de contactpersoon van een groep gasten en bezoekers om navraag te doen of iedereen nog gezond en fit is. Hierbij zullen wij u de volgende vragen stellen:

De zg.“Check vooraf”
• Heeft u een of meerdere van de volgende (ook milde!) symptomen:
• Neusverkoudheid of hoesten of benauwdheid of koorts ( vanaf 38 graden Celcius)
• Heeft u de afgelopen 24 uur klachten (COVID 19) gehad?
• Heeft u huisgenoten/gezinsleden met koorts en of benauwdheidsklachten?
• Is er bij uzelf of een huisgenoot/gezinslid in de afgelopen 14 dagen corona vastgesteld?

Kunt u een van de bovenstaande vragen met Ja beantwoorden dan verzoeken wij u thuis te blijven en niet het klooster, de kapellen en het Oesdom te betreden maar terug naar huis te gaan.

Vanzelfsprekend doen wij een beroep op u ten aanzien van:

Geen handen schudden, meerdere keren per dag handenwassen met zeep of alcohol gel, niezen in de elleboog, neussnuiten met papieren zakdoekjes om die daarna gelijk weg te gooien.

Daarnaast zijn de volgende huisregels van kracht:

Bedevaart Kapel en Genade Kapel:
• U dient zich te allen tijde te registreren voor een mis of een dienst. Dit bij voorkeur via onze website. En eventueel ook in de registratielijst die in de Bedevaart of Genadekapel ligt.
• U dient bij binnenkomst op “dringend advies ”van de overheid een mondkapje te dragen die wij ook ter beschikking stellen bij de entree van de kapellen. Tijdens de mis of viering is het niet noodzakelijk om een mond kapje te dragen, maar bij het verlaten van de kapel moet u het mondkapje weer op zetten.
• Ook in de Kapellen is de 1,5 m afstand regel van kracht.
• U dient tijdens het biecht horen in de biechtstoel ook een mondkapje te dragen.
• En er mag niet gezongen worden tijdens de mis of een viering.

Juliana Klooster:
• Te allen tijde dient u 1,5 meter afstand te houden van de medewerkers, bewoners en medegasten van het klooster, de kapellen en in het Oesdom.
• Wilt u uw handen reinigen met desinfectiegel of spray die wij ter beschikking hebben gesteld bij de entree van het secretariaat. Hier staan ook mondkapjes en handschoenen tot u beschikking waar we u dringend adviseren om daar gebruik van te maken.
• Wij zullen er voor zorg dragen dat de sleutels van de kamers voordat wij die aan u uitreiken gereinigd zijn met een desinfectiemiddel.
• U dient de door pijlen aangegeven route te hanteren in het gastenhuis om op de gangen zoveel mogelijk 1,5 meter afstand te kunnen waarborgen.
• Gasten die overnachten worden verzocht altijd gebruik te maken van de toiletten op uw kamer, dag gasten kunnen dan gebruik maken van de toiletten op de begane grond.

Het Oesdom:
Naar de boven vernoemde huisregels:
• Er mogen maar 30 bezoekers maximaal tegelijk aanwezig zijn in het Oesdom.
• Er mogen maar 40 gasten maximaal tegelijk aanwezig zijn op het terras van het Oesdom.
• U dient zich te allen tijde te registreren in het registratie/boek schrift in het Oesdom

Het team van medewerkers zal zoveel mogelijk proberen te vermijden om met u als gast en of groep van gasten in de zelfde ruimte te zijn, dit betekent:
Dat wij er voor zullen zorgdragen dat 15 minuten voor aanvang de ruimte die u gereserveerd of toebedeeld heeft gekregen volledig voor u klaar staat inclusief de door u aangeven wensen ten aanzien van koffie, thee en eventuele andere versnaperingen.

De maaltijden worden in de Refter gereserveerd waar tegelijkertijd maximaal 25 gasten kunnen ontbijten, lunchen en of dineren.

We hanteren de gebruikelijke tijden voor het ontbijt ( 08:00 tot 10:00 uur) de lunch (13:00 uur) en de avond maaltijd (18:00 uur).

De maaltijden serveren wij zoveel mogelijk in buffet vorm. De medewerkers serveren de gerechten niet aan tafel, maar op een “tussentafel” waarbij wij u vragen de gerechten zelf op te halen en naar uw eigen tafel te brengen.

Nadat u de Refter heeft verlaten zullen wij er voor zorg dragen dat alles op een verantwoorde wijze word opgeruimd en schoongemaakt.

Bij het vertrek gelieve de kamer sleutel niet in te leveren bij het secretariaat maar die in het slot van uw kamer deur te laten.

Wij rekenen op uw medewerking zodat wij u op een verantwoorde wijze kunnen ontvangen en zorgeloos en vertrouwd van uw verblijf kunt genieten.

Namens het gehele team van medewerkers, hartelijk dan voor uw begrip en medewerking.

Kijk ook op de informatiepagina van het Bisdom Haarlem-Amsterdam.